onsdag 9 juni 2010

Åh herregud!

Igår hade jag bestämt att det skulle bli en lugn kväll...Det gick åt helvete! Vi åt en god middag sen när det var dax att plocka undan disken så insåg jag att det var helt stopp i avloppet...diskmasinen som just diskat var full med vatten för den kunde inte pumpa ur, det var väldigt blött på vårt trägolv :( Vi torkade som tok och både jag och sambon försökte hitta vart det satt igen...utan resultat.. Tillslut insåg vi att proppen satt i rören under golvet, vi provade köra med propplösare men det hälpte inte. Tillslut fanns det bara ett att göra. RINGA PAPPA! Han kan lösa det mesta:) Först försökte han med rensband men det hjälpte inte (vid det här laget var jag och sambon väldigt uppgivna eftersom det första som hände i förra huset var en vattenskada i köksgolvet pga diskmaskinen) men då fick pappa den brilljanata idén att köra på med tryckluft i rören. Efter lite blåsning så spolades det lite vatten och PLUMS & BUBBEL så lossnade proppen. TACK OCH LOV!!! Efter att ha städat köket och torkat upp allt vatten var klockan läggdags...det var den lugna kvällen :( Jag får göra ett nytt försök ikväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar